Kongres Stolarki Polskiej 2022 – podsumowanie wydarzenia

2022-06-02 15:38
Kongres Stolarki Polskiej - edycja XII
Autor: POID Kongres Stolarki Polskiej - edycja XII - panel, w którym przedstawiciele branży stolarki omawiali stojące przed nią szanse i wyzwania

Organizowany przez Związek Polskie Okna i Drzwi Kongres Stolarki Polskiej odbył się w Warszawie 26 maja. Spotkanie poświęcone było tematom związanym z ekonomią, ekologią i marketingiem.

Kongres Stolarki Polskiej był organizowany już 12 raz. Zakończona edycja zgromadziła niemal 300 uczestników, a na scenie, w ramach trzech bloków tematycznych, wystąpiło aż 16 ekspertów. Uczestnicy dyskutowali o szansach i zagrożeniach dla branży stolarki budowlanej w dobie kryzysu oraz związanych z nim przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych. Kongresowy dzień zakończyła uroczysta Gala, podczas której wręczono branżowe nagrody i wyróżnienia.

Kongres Stolarki Polskiej – solidarni z Ukrainą

Podczas uroczystego otwarcia Kongresu Stolarki Polskiej został odczytany list od Piotra Uścińskiego, sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologi. Następnie na scenie przemawiali przedstawiciele ukraińskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców Rynku Okien i Fasad, którzy na zaproszenie Związku POiD przyjechali do Polski. W swojej prelekcji Aleksey Bubnov i Ivan Bogdan przedstawili obecną sytuację na Ukrainie i opowiedzieli o tym, jak angażują się w pomoc dla walczących na froncie. Ich wystąpienie zakończyło się owacją na stojąco i zapewnieniem dalszego wsparcia ze strony polskiej branży stolarki budowlanej.

Kongres Stolarki Polskiej 2022, czyli branża na tle sytuacji geopolitycznej

Zgodnie z programem Kongresu Stolarki Polskiej 2022 w pierwszym bloku omówiono funkcjonowanie branży na tle obecnej sytuacji geopolitycznej. Tematykę tą zaprezentowali szczegółowo uznani eksperci. Prof. dr hab. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska, opowiedział m.in. o perspektywach gospodarczych dla Polski. Wpływ Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ na funkcjonowanie branży stolarki budowlanej przedstawił natomiast Dariusz Kryczka, Menadżer w Kancelarii EY Law w Zespole Energetyki i Zrównoważonego Rozwoju, ekspert ds. energii i klimatu. Mówił on m.in. o poziomie gotowości firm do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju i rozważał, czy uwzględnienie tych celów w biznesplanie może przełożyć się również na zysk finansowy przedsiębiorstwa.

O tym, że w obecnej sytuacji poradzą sobie te firmy, które będą działały elastycznie, umiejętnie dopasowując się do szybko zmieniających się wymagań, opowiadał z kolei prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH.

Kontynuacją tej tematyki była dyskusja panelowa, podczas rozmów przeanalizowane zostały takie zagadnienia jak:

  • wzrost cen stolarki na tle całego sektora budowlanego,
  • dostępność surowców a ciągłość produkcji,
  • kryzys na rynku pracowniczym
  • możliwości działania na rynkach zagranicznych w kontekście wydarzeń z 2022 roku.

Kongres Stolarki Polskiej o roli ekologii i marketingu przyszłości

Drugi blok merytoryczny XII Kongresu Stolarki Polskiej nawiązywał do recyklingu, ochrony klimatu i zrównoważonego budownictwa. Omówiono m.in. zagadnienia związane z dekarobonizacją budownictwa do 2050, recyklingu okien PVC w UE, w tym m.in. takich tematów, jak rozwój ilości odpadów z PVC w UE do 2040 roku, europejskie cele recyklingowe w poszczególnych krajach EU czy obowiązkowa zawartość materiału z odzysku (projekt CPR). Podczas tej części zaprezentowany został też premierowo film na temat recyklingu okien PVC, zrealizowany w ramach kampanii „DOBRY MONTAŻ-BUDUJESZ DLA POKOLEŃ” z udziałem jej ambasadora – Pawła Orleańskiego.

Trzeci blok tematyczny miał formę debaty i dotyczył sprzedaży oraz marketingu przyszłości. Wzięli w nim udział wiodący marketingowcy z branży. Podczas spotkania prelegenci odpowiedzieli m.in. na takie pytania: jak zdefiniować przyszłe kanały sprzedaży – czy digital zastąpi sklepy stacjonarne, czy inflacja wpłynie na sprzedaż produktów oraz w jaki sposób komunikować i budować markę w czasie kryzysu.

W dzisiejszym świecie sytuacja gospodarcza zmienia się bardzo dynamicznie. Jesteśmy świadkami rzeczywistości, w której wiele narzędzi marketingowych nie działa, ponieważ atencja użytkowników jest w zupełnie w innym miejscu. Nie jest to jednak moment na to, by rezygnować z komunikacji marki. Działania marketingowe są dzisiaj jeszcze ważniejsze, niż dotychczas. Marketing powinien obecnie przeprowadzić klienta przez ścieżkę zakupową, bo tak buduje się trwałe relacje z odbiorcą - przekonywała podczas debaty Agnieszka Mazur, dyrektor zarządzającą marketingiem globalnym w firmie WIŚNIOWSKI.

Kongres Stolarki Polskiej
Autor: WIŚNIOWSKI

Wybór władz POID

W drugim dniu kongresu odbyło się Walne Zgromadzenie Członków POiD. Związek POiD nieprzerwanie od 25 lat jest „głosem” działających w branży producentów, dostawców i dystrybutorów wyrobów stolarki budowlanej.

W skład nowej Rady Związku POiD na kolejną czteroletnią kadencję wybrane zostały firmy, reprezentowane przez: AIB  Sp. z o.o. – Ryszard Szpura; Deceuninck Poland sp.zo.o. – Krzysztof Kalita; Fakro Sp. z o.o. – Janusz Komurkiewicz; G-U Polska Sp. z o.o.  – Michał Dudziak; Hörmann Polska Sp. z io.o. – Agnieszka Olędzka; Karo Okna Drewniane – Tomasz Naguschewski; Kowalczyk Fabryka Okien Sp. z o.o. – Michał Kowalczyk; Krispol Sp z o.o. – Katarzyna Kozłowska; Klimas Sp. z o.o. – Tomasz Sojski; MonterGo.com Sp. z o.o.  – Łukasz Sobolewski; Oknoplast Sp. z o.o.  – Magdalena Cedro-Czubaj; Porta KMI Poland S.A.   – Jacek Woźniak; Proventuss Polska  Polska – Szymon Nadzieja; Saint- Gobain / Glassolutions – Maciej Mańko; Schuco International Polska Sp. z o.o. – Andrzej Polijaniuk; Selena – Maciej  Pańczyk; Somfy Sp. z o.o. – Radosław Borkowski; Wiśniowski Sp. z o.o. SKA - Marcin Strzelec; Yawal S.A. – Błażej Dobrowolski.

Rada wybrała ze swojego grona zarząd w składzie:

  • Janusz Komurkiewicz – prezes zarządu
  • Ryszard Szpura – wice prezes zarządu
  • Szymon Nadzieja – wiceprezes zarządu
  • Katarzyna Kozłowska – członek zarządu
  • Magdalena Cedro- Czubaj – członek zarządu
  • Jacek Woźniak – członek zarządu
  • Marcin Strzelec – członek zarządu
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE