Aluprof ogłosił strategię na lata 2021-2025. Firma na drodze do neutralności klimatycznej

2021-04-20 11:26
Aluprof profile aluminiowe
Autor: Aluprof Aluprof założył do 2025 roku wzrost udziału rozwiązań firmy w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED o 20% i redukcję śladu węglowego o 15%

W ramach ogłoszonej strategii, Aluprof wdraża szereg inicjatyw mających na celu zniwelowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne, czego dowodem będzie m.in. zmniejszenie śladu węglowego produktów. Nastąpiła też zmiana wizerunkowa ‒ nowe hasło, nowe logo, nowe podejście do organizacji firmy.

Nowa strategia Aluprof

Aluprof, producent i dostawca architektonicznych profili i konstrukcji aluminiowych, zdefiniował cele strategiczne na lata 2021-2025. Kontynuując wcześniejsze działania z zakresu obszaru ESG (ang. Environmental, Social, Corporate Governance) Aluprof po raz pierwszy sparametryzował i zaprezentował zobowiązania związane z obszarem środowiskowego i społecznego ładu korporacyjnego. W ramach ogłoszonej strategii Aluprof będzie kontynuował działania promujące ideę zrównoważonego rozwoju. Wśród wielu zobowiązań firmy szczególnie wyróżnione są cele środowiskowe i społeczne – m.in. certyfikacja Cradle to Cradle i dalsze doskonalenie procesów produkcyjnych (w ramach systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001). Z programów społecznościowych (m.in. Razem z Grupą, Zielona Grupa i Zielona Ręka) będą korzystali pracownicy i społeczność lokalna.

Firma wdraża i będzie wdrażać inicjatywy mające na celu zniwelowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne. Aluprof zaktualizował szczegółową analizę śladu węglowego, bo wśród wielu ambicji środowiskowych firmy jest podążanie w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej. Aluprof założył do 2025 roku wzrost udziału rozwiązań firmy w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED o 20% i redukcję śladu węglowego o 15%. W przypadku Aluprof wyliczona emisja dwutlenku węgla w przeliczeniu na tonę wyrobów osiąga bardzo niski parametr: 2,79 tCO2e dla wlewków niskoemisyjnych produkowanych w zakładach w Kętach z linii LOW CARBON KĘTY. Dla porównania, produkcja 1 tony aluminium pierwotnego na świecie wiąże się średnio z emisją 16,7 tCO2e, czyli jest prawie sześciokrotnie wyższa. Niską emisyjność udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnego parku maszynowego w procesie wytwórczym oraz dużej zawartości surowców wtórnych – recyklingowanego złomu aluminium na średnim poziomie 65%.

Aluprof rebranding strategia
Autor: Aluprof Ekologia, recykling, innowacyjność, zrównoważony rozwój to filary strategii firmy na lata 2021-2025

Rebranding Aluprof

Nowej strategii Aluprof towarzyszy rebranding firmy, w którym jeszcze większą niż dotychczas rolę odgrywać będą ekologia, recykling, innowacyjność i rozwój produktów, usług i procesów odpowiadających wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu, a także zrównoważone podejście do rozwoju.

Aluprof od kilkudziesięciu lat tworzy innowacyjne rozwiązania zaprojektowane z myślą o budownictwie zrównoważonym. Aluminiowe systemy firmy są wykorzystywane w najbardziej prestiżowych projektach na całym świecie, których przyjazność dla środowiska wyrażona jest poprzez certyfikaty zielonego budownictwa: BREEAM, LEED, DGNB czy Well. Jako przykład z rodzimego rynku warto przytoczyć warszawską Mennicę Legacy Tower czy Concordia Design z Wrocławia. Oferta produktów energooszczędnych i pasywnych firmy jest sukcesywnie rozwijana.

Aluprof podąża w kierunku neutralności klimatycznej do 2050 roku. Uzupełnieniem odświeżonego znaku graficznego jest nowe hasło, odzwierciedlające główne idee firmy: „Let’s build a better future”.

– Nowe logo wyraża naszą innowacyjność, doświadczenie i troskę o środowisko. Wierzę, że wszystkim nam wspólnie uda się zbudować lepszą przyszłość – dla planety, branży i dla nas samych – podsumowuje zmiany w wizerunku firmy Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof SA.

ALUPROF SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka ma 5 zakładów produkcyjnych w Polsce oraz 9 spółek handlowych w Europie i USA. Jest obecna w 55 krajach, planowana jest ekspansja na kolejne światowe rynki.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają