#KlientBezpieczny – wytyczne i zalecenia dotyczące zasad higieny
Akcja #KlientBezpieczny powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Dom Bezpieczny, które we współpracy Związkiem Pracodawców – Producentów Materiałów dla Budownictwa opracowało wytyczne i zalecenia dotyczące zasad higieny do stosowania przez punkty handlowo-usługowe oraz montażystów. Wybierając salon oznaczony hasłem #KlientBezpieczny inwestor otrzymuje gwarancję w pełni bezpiecznej obsługi.
Trwająca nadal epidemia wpłynęła na wiele obszarów gospodarki. W jej trakcie największym problemem klientów była i jest niepewność finansowa i strach o własne zdrowie. Za tymi obawami idzie brak decyzji zakupowych na towary, które nie należą do grupy tych pierwszej potrzeby, dotyczy to z pewnością okien i drzwi. Zdecydowana większość branży odnotowała wiosną ubiegłego roku spadki sprzedaży rzędu 30–40%. Niemalże całość ówczesnej sprzedaży stolarki opierała się na inwestycjach publicznych, deweloperskich i prywatnym nowym budownictwie. W kolejnych miesiącach można było zauważyć ożywienie na runku remontowym oraz w segmencie związanym z wymianą okien i drzwi, który stanowił ponad połowę sprzedaży w branży.
Wytyczne dla branży stolarki
Branża stolarki jest oparta na usługach, dlatego szczególnie powinna zadbać o to, aby zapewnić klientów bezpieczeństwo higieniczne usług świadczonych w punktach handlowo-usługowych. Działania i wytyczne powinny obejmować również usługi pomiaru, serwisu oraz montażu. Aby wspomóc branżę stolarki w ramach akcji #KlientBezpieczny Stowarzyszenie Dom Bezpieczny przygotowało wspólnie z organizacjami branżowymi wytyczne bezpiecznej obsługi klienta i bezpiecznego świadczenia usług. Stowarzyszenie Dom Bezpieczny przeprowadziło szeroką akcję informacyjną i zgromadziło ponad setkę salonów okienno-drzwiowych i ich ekip, które zadeklarowały przestrzeganie zaostrzonych reguł w czasie pandemii. Dzięki nim klienci już dzisiaj mogą znaleźć te miejsca sprzedaży stolarki, w których mogą się czuć w pełni bezpiecznie.
Kampania #KlientBezpieczny jako szansa na zwiększenie sprzedaży
Stowarzyszenie Dom Bezpieczny proponuje wszystkim, którzy widzą zagrożenie niższym popytem na usługi wymiany okien, by przyłączyli się do akcji #KlientBezpieczny – kampanii, która zapewni inwestorów, że także dzisiaj można z poczuciem pełnego bezpieczeństwa zlecić wymianę okien i drzwi. Do skuteczności tych działań niezbędna jest współpraca firm świadomych, rozumiejących zagrożenie. Stowarzyszenie Dom Bezpieczny oczekujemy od każdej zaangażowanej firmy pomocy merytorycznej, informacyjnej i pilnowania wyznaczonych standardów.
Stowarzyszenie Dom Bezpieczny opracowało wytyczne i zalecenia bezpieczeństwa, które powinny być stosowane przez punkty handlowo-usługowe oraz podczas usług montażowych. Są dostępne na stronie Domu Bezpiecznego i sukcesywnie upowszechniane wśród właścicieli salonów i składów budowlanych oraz klientów. W kampanię zaangażowały się media ogólnopolskie, branżowe, firmy produkcyjne, sieci sprzedaży oraz organizacje pracodawców.